41 besökare, 1 medlem och 1 Student är online nu
Loopia

webdesignskolan

Fler mobilvänliga webbplatser i sökresultaten hos Google

Nu är det hög tid att anpassa din webbplats till smartphone och surfplatta! Google informerar om att de sedan den 21 april 2015 har börjat ranka sökresultat och indexera webbplatser så att sökresultatet anpassas till den enhet de söker ifrån. Sökning från mobila enheter som smartphone och surfplatta visar alltså responsiva mobilanpassade webbplatser i första hand. Citat från deras blogg:

"Starting April 21, we will be expanding our use of mobile-friendliness as a ranking signal. This change will affect mobile searches in all languages worldwide and will have a significant impact in our search results. Consequently, users will find it easier to get relevant, high quality search results that are optimized for their devices."

En responsiv hemsida innebär att webbplatsen anpassas till olika enheter. Alla våra WDS program » är förberedda för detta och använder den nya responsiva layoten som anpassar sig efter den enhet som används.

Vi hjälper dig gärna att bygga om din webbplats (eller bygga nytt) till den nya responsiva designen - läs mer här »

TIPS! Kolla om en webbplats är mobilvänlig i Googles verktyg »