Copyright ©

All text och bilder på Webdesignskolan är skyddat av lagen om upphovsrätt. Du får alltså INTE utan vårt tillstånd återge bilder och text ur våra guider. Detta gäller både för personligt bruk och i kommersiella sammanhang.

Du FÅR INTE återge layouter, koder, script, bilder eller text i egna guider eller andra sammanhang.
Du FÅR anpassa layouterna efter dina egna behov eller använda dem som de är och detta gäller även de bilder som ingår i mallarna. Alla layouter och menyer är till för att användas! Layouterna får även användas till företag men inte återges, säljas eller erbjudas vidare till egna kunder och besökare.

Villkor för användning av guider, bilder och kod

• Användning av guiderna online eller i utskriven form för personligt bruk är tillåtet. All användning i utbildningssituationer som tex grupp- och klassundervisning eller i övriga kommersiella sammanhang är ej tillåtet.
  • Du får använda bilderna från Bildgalleriet fritt för personligt bruk men bilderna får ej användas i kommersiella sammanhang eller i trycksaker utan vårt tillstånd.
  • Resultatet av de guider du följer får du använda fritt vilket är målet med guiderna. Däremot får koderoch övrigt innehåll i guiderna inte återges i andra sammanhang. Du får alltså INTE återge våra exempel på din egen webbplats men däremot får du gärna länka till våra guider.
  • Vi har valt att göra kod och funktioner tydliga och lätta att överblicka för att du ska kunna ändra och lägga till egna funktioner. Du som är webbutvecklare kan alltså anpassa koden för ditt eget eller dina kunders behov men får inte distribuera eller sälja programkoden vidare. Programmen får INTE säljas eller erbjudas vidare till egna kunder och besökare. Exempel på färdiga program är:
    WDS CMS »
    WDS Nyhetsbrev »

WDS Bildgalleri »

WDS Login system »
    PHP listmeny »

Var vänlig respektera våra villkor då de är en förutsättning för att Webdesignskolan ska kunna drivas vidare i sin nuvarande form - läs mer om WDS verksamhet här ».
Vi är tacksamma om du kontaktar » oss om du har tips eller vill rapportera av otillåten användning av Webdesignskolans material.

Skolor och utbildningsföretag

Vill du använda materialet i undervisningen?! Med vår WDS fleranvändarlicens » kan ni använda online med Studentinloggning eller i nätverk eller kopiera WDS CD till era kursdeltagare. OBS! Innehållet på CD:n får ej publiceras online på Internet. Lägg materialet på lösenordsskyddade sidor eller i konferenssystem så att endast era kursdeltagare har tillgång till materialet.